8. Seria raonable que els pares es despreocopessin de la detecciˇ dels seus fills, en la creenša de que la realitzaran a l'escola?

 

En termes generals, no sembla que tal criteri fos molt raonable si tenim en compte, d'una banda, que si bé l'escola no pot realitzar diagnòstics, si pot realitzar la detecció (no pot realitzar diagnòstics entre altres raons per mancar de professionals amb competències sanitàries, imprescindible per realitzar diagnòstics, i el sistema educatiu no té competències per poder realitzar diagnòstics).

Poden i haurien de realitzar la detecciˇ, per˛ la realitat Ús que no es realitza la detecciˇ a les escoles, de forma sistemÓtica, excepte en alguna comunitat. Un estudi realitzat per la Universitat de Girona, dirigit per l'inspector d'ensenyament de la Generalitat de Catalunya i coordinador dels equips d'assessorament psicopedag˛gic de les comarques de Girona, ┴ngel Guirado, revela que es realitza la detecciˇ per part dels equips oficials d'assessorament psicopedag˛gic tan sols en un cada 10.000 alumnes.

D'altra banda els experts han assenyalat:

“El nostre sistema educatiu no sap reconèixer el talent, no està preparat per a això. No ho sap diagnosticar, no ho sap incentivar ni aprofitar. El currículum escolar actual no potencia el talent perquè no ho té en compte; no ho estimula sinó que ho evita o ho obvia”.  

(Enric Roca, Doctor en Ciències de l'Educació. Professor Titular i Vicedegà d'Ordenació Acadèmica i Transferència del Coneixement. Universitat Autònoma de Barcelona. Director de EDU-21, Centre d'Estudis Jordi Pujol).

 

 

 

 

Logo
manzana